萬年筆特集 カスタム823 ブラックスモーク パイロット

萬年筆特集その6。パイロット社のカスタム823ブラックスモーク中字です。

プランジャー機構というややこしい吸入方式ですが、安定感の高い一本です。ヒコーキに乗っても大丈夫と、読んだことがある気もします。尾栓をねじることでインクの供給をコントロールするから、とまあ多分その通りです。となると、スリップシール機構のような密閉機構搭載のプラチナの萬年筆も、ヒコーキが大丈夫ということでしょうか?
基本的に、ヒコーキに乗るときの萬年筆の鉄則は、インクを抜いておく、か、満タンにしておく、のどちらかです。なんでこんなに極端かというと、理由は単純です。
まず、空なら漏れるインクがない。
満タンなら、ペンの内部には空気が(ほぼ)入っていないので、気圧差の影響を受けない。
とまあ、こんな理由なのです。
プランジャー機構はどんなに頑張っても吸入できるのはペンの7割くらいですが、これは故障ではないので心配いりません。
わたしはこのペンに他社メーカーのインクを入れたことがあり、カスタム823においてはぜひ純正のインクの使用をおすすめします。他社製のものはピストンの動作が硬くなるからです。パイロット社のインクはサラサラなことで有名ですが、ちゃんと理由があるんですよね。

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質問はお気楽にどうぞ。

 

 

Automatic translation

A fountain pen special story, its 6. A letter in the Custom 823 black smoke of Pilot company.

It's a complex inhalation system as a plunger organization, but it's high one of sense of stability. Even if I get on airplane, I also think it has been read as safeness. Because supply of ink is controlled by twisting a tail cap, oh, probably, that's right. When it'll be, is it said that airplane is also OK fountain pen of platinum of shutting tightly organization loading like slip sealing mechanism?

Inviolable rule of Mannen brush when getting on airplane basically, removes ink. Or I fill it up one of be. When I say whether it's extreme, why is the reason so simple?

First if it's empty, there is no ink which leaks.

If it's fill up the tank, air isn't inside the pen (mostly), so I don't undergo influence of the air pressure difference.

Oh, such reason.

It's about 70 percent of the pen how can that a plunger organization inhale even if I exert myself, but this isn't a breakdown, so worry isn't necessary.

Since having put ink of an other company manufacturer in this pen and putting it in custom 823, I'll recommend you use of pure ink by all means. Something made by other company is because movement of a piston becomes stiff. The ink of pilot company is famous for being Sara Sara but well-founded perfectly, isn't it?